چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ – راهنمای اخذ معافیت تحصیلی

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ یکی از سؤالات مهم و اساسی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌باشد. با توجه به اشتیاق جونان به ادامه تحصیل  و اجباری که بر گذراندن دوره خدمت سربازی برای تمامی آنان وجود دارد، بسیاری از داوطلبان کنکور در رابطه با گذراندن این خدمت مشکلات و حتی گاها مخالفت‌هایی دارند به همین دلیل به دنبال شرایط معافیت‌های سربازی می‌باشند.

انواع معافیت‌های سربازی تحصیلی شرایط خاص خود را دارند که طبق تغییرات جدید خدمت سربازی برای هر یک از مشمولین عزیز وجود دارد. به‌هرحال یکی از انواع معافیت‌ها مانند معافیت پزشکی را می‌توان معافیت تحصیلی نامید که برای مشمولان این سؤال را مطرح می نماید چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ خوشبختانه علاوه بر معافیت تحصیلیامریه سربازی نیز برای سهولت کار فارغ التحصیلان دانشگاهی به وجود آمده است.

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ می‌تواند به نسبت دانش‌آموز بودن ، دانشجو و همچنین طلبه حوزه‌های علمیه پاسخ متفاوتی داشته باشد. در ادامه ما تمایل داریم تا در رابطه با تمامی قوانین مربوط به نحوه اخذ معافیت تحصیلی و همچنین تمدید معافیت تحصیلی بای دانشجویان صحبت نماییم.

 

اطلاعاتی در مورد چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ و تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان ، نوع معافیت های مختلف و همچنین مراحل اخذ معافیت از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

9099072952 و در صورت شلوغی 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان

دانشجویان  عزیزی که مشمول معافیت سربازی می‌باشند و به اخذ این نوع ، مبادرت کرده‌اند، نیازمند کسب اطلاعات در رابطه با تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویانمی‌باشند. در واقع می‌توان گفت تمدید سال‌های معافیت سربازی تا حدود زیادی به مقطع تحصیلی دانشجویان بر می‌گردد. طبق آئین‌نامه‌های جدید می‌توان گفت تمدید را بر اساس نوع مقطع سال‌های متفاوتی در نظر دارند.

تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان بر اساس قوانین، برای دوره‌های کاردانی حداکثر حدود 2 سال و یا دو سال و نیم می‌باشد. و برای دانشجویان مقطع کارشناسی حدود چهار سال و چهار سال و نیم می‌باشد. همچنینی علاوه بر مقطع ، آنچه برای دانشجویان در رابطه با موافقت و یا عدم موافقت امر مهمی به نظر می‌رسد، در رابطه با معدل آنان است. معدل دانشجویان باید حداقل 12 باشد.

در ادامه تصمیم داریم تا در رابطه با این سوال که چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ مطالب مفیدی را ارائه نماییم. اما برای کسب اطلاعات کامل می‌توانید با متخصصین و مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید تنها با شماره گیری شماره‌های موجود در سایت ایران تحصیل ، می‌توانید به کارشناسان مربوطه متصل گردید.

 

 

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ با توجه به مقطع تحصیلی پاسخ متفاوتی می تواند داشته باشد.

 

 

معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی

با توجه به اینکه سن تعیین شده برای گذراندن خدمت سربازی همه پسران ایران زمین یکسان می باشد و سن فارغ‌التحصیلی برای مشمولین دانش‌آموز مقطع پیش دانشگاهی را تا حدودی می توان متفاوت در نظر گرفت بنابراین پاسخ به سؤال چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ برای این دسته از دانش‌آموزان با دانش آموزانی که به موقع مقطع پیش دانشگاهی را پشت سر می گذرانند متفاوت می باشد.

 کلیه دانش‌آموزان عزیز توجه داشته باشند که مطابق با آیین نامه نظام وظیفه عمومی ؛ تا زمانی که به سن 18 سالگی تمام می‌رسند و وارد اولین ماه سن 19 سالگی می‌شوند، طبق قانون مشمول خدمت محسوب می‌گردند.

معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی

معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی

معافیت تحصیلی دانش‌آموزان پیش دانشگاهی خوشبختانه معافیت یک‌ساله‌ای می‌باشد. بدین معنا که دانش‌آموزان عزیز یک سال پس از فارغ‌التحصیلی فرصت خواهند داشت تا خود را معرفی نمایند. در رابطه با این مورد تفاوتی ندارد که دانش‌آموز گرامی فارغ‌التحصیل پیش دانشگاهی باشد و یا اینکه دانش آموز اخراجی و یا حتی انصرافی باشد.

در رابطه با سؤال چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ باید بگوییم با توجه به اینکه دانش‌آموزان این مقطع قصد شرکت در کنکور را خواهند داشت این امکان در اختیار آنان قرار داده‌شده است که می‌توانند از یک سال معافیت تحصیلی برای آمادگی در کنکور استفاده نمایند. البته در رابطه با سال هایی که دانش آموزان عزیز می توانند به اخذ معافیت اقدام نمایند محدودیت هایی وجود خواهد داشت.

 

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

پاسخ سوال چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ در رابطه با دانشجویان انصرافی می تواند متفاوت باشد. برای آن دسته از دانشجویانی که مایلند از معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی استفاده نمایند ابتدا لازم است در رابطه با قوانین آن اطلاعات جامعی کسب نمایند. در رابطه با قوانینی که برای دانشجویان انصرافی و دانشجویان اخراجی وجود دارد، ممکن است برخی از دانشجویان گرامی دچار ابهام شوند و این دو مورد را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

یکی از سوالاتی که دانشجویان از مشاورین نظام وظیفه ایران تحصیل دارند ، در رابطه با امکان و یا عدم امکان معافیت تحصیلی برای این دسته از دانشجویان می باشد. در رابطه با این مجوز باید بگوییم بله ! خوشبختانه این دانشجویان نیز می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند گردند. لازم به ذکر است که در تمام مقاطع تحصیلی از مقطع دیپلم تا دکتری فقط یکبار این اجازه را خواهند داشت.

 

معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها

معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها چنانچه پس از اتمام مقطع پیش دانشگاهی در دانشگاه موفق به پذیرفته شدن نگردند، یکسال به آنها زمان معرفی و همچنین آمادگی برای کنکور داده خواهد شد. اما این زمان حداکثر در صورت دارا بودن برخی از شرایط، تا سن 2سالگی امکان پذیر می باشد. بنابراین با توجه به شرایط و مسندات موجود هر داوطلبی لازم است نسبت به این معافیت اقدام نماید.

برای کسب اطلاع کامل در رابطه با سوال چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما با توجه به آگاهی از کلیه ضوابط و قوانین نظام وظیفه عمومی و همچنین معافیت های تحصیلی می توانند در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

شماره تماس های موجود در اخیتار شماست تا علاوه بر یافتن پاسخ مناسب در رابطه با چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ در مورد تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان نیز، اطلاعات جامعی را کسب نمایید. همه روزه ودر هر ساعتاز شبانه روز که مایل باشید متخصصین نظام وظیفه ما در ارائه خدمات به شما آماده خواهند بود.

 

جهت اطلاع از چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟ و تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان ، نوع معافیت های مختلف و همچنین مراحل اخذ معافیت از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

9099072952 و در صورت شلوغی 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

کانال اطلاع رسانیاخبار معافیت تحصیلی 98

کانال اطلاع رسانیاخبار معافیت تحصیلی 98

 

بیشتر بدانید

انواع معافیت های سربازی

تاثیر معافیت پزشکی در استخدام

کفالت سربازی

معافیت پزشکی سربازی

جدیدترین تغییرات خدمت نظام وظیفه

کسری خدمت سربازی

امریه سربازی

شرایط خرید خدمت

تاثیر معافیت پزشکی در استخدام

مدارک لازم برای اخذ معافیت های کفالت

مشاوره تخصصی نظام وظیفه

معافیت فرزندان ایثارگر

تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟

منبع : چگونگی اخذ معافیت تحصیلی