انتخاب رشته کارشناسی ارشد 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

وزارت بهداشت 97-98 – sanjeshp.ir

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98 همان طور که مطلع هستید از جمله مباحث سرنوشت ساز در کنکور وزارت بهداشت به شمار می آید به اطلاع شما داوطلبان گرامی می رسانیم که زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 97-98 در اردیبهشت ماه سال 97 خواهد بود و زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98 در خرداد ماه سال 97 می باشد .

یک توصیه مفید و کارآمدمشاوره کنکور وزارت بهداشت برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، این می تواند باشد که این فکر اشتباه در رابطه با انتخاب رشته را مبنی بر شانسی بودن ترتیب کد رشته های خود، کنار بگذارید. در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98 ابتدایی ترین پرسش مطرح شده در اینجا این می تواند باشد که با داشتن این رتبه چه مناطقی می توان قبول شد؟ لذا داوطلب عزیز باید به این نکته توجه کند که پاسخ سوال خود را در ترتیب انتخاب های خود برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دخیل نکند ، که در غیر این صورت دچار یک اشتباه بزرگ شده است.

داوطلبان گرامی مشاوران مرکز مشاوره ارشد وزارت بهداشت می توانند مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را برای شما عزیزان به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان انجام دهند. شما می توانید از سراسر ایران از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

02170707028 و در صورت شلوغی خطوط 02170707024 پاسخگویی 8 صبح الی 1 شب

 نحوه ی صحیح انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در قبولی رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مورد علاقه تان بسیار تاثیر گذار است مهمترین نکته ای که در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98 باید در نظر بگیرید، ترتیب رشته ها براساس علاقه خود است . دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را به دقت مطالعه نمایید .هنگامی که نرم افزار سازمان سنجش پزشکی به بررسی برگه های انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می پردازد، تا آخرین انتخاب را پیمایش کرده و سپس به بررسی برگه نفر بعد که مطمئنا رتبه آن یک عدد از رتبه شما کمتر است می پردازد. در نتیجه شما نباید انتخاب های بالاتر خود را بر مبنای شانس قبولی بیشتر در نظر بگیرید. بنابراین شما به عنوان یک داوطلب در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خود، می باید ترس از قبول نشدن به دلیل زدن انتخاب های کم و بیش ایده آل در ابتدای انتخاب های تان را دور بیندازید.

در اینجا نکته مهمی که پیش می آید، چگونگی ترتیب انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت است و این که آیا وارد کردن انتخاب های کم و بیش ایده آل در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کار درستی است یا خیر؟ و آیا این رویه برای تمامی رشته ها یکسان عمل می کند؟ در پاسخ چنین سوال هایی باید بگوییم که بلی، منتهی با بندها و تبصره هایی!

در بالا به قانون اول در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اشاره کردیم؛ که ترتیب انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت داوطلب باید به گونه ای باشد که تنها بر مبنای اولویت و علاقه وی باشد. اما در اینجا نکته ظریفی وجود دارد که، ترتیب انتخاب ها در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، رشته به رشته متفاوت است. مسئله ای که در اینجا وجود دارد این است که، برگه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بدون محدودیت کد رشته محل است، بدین معنی که در لیست رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت تا حد امکان می توان انتخاب داشته باشیم و طبق قانون اول، تفاوتی میان آن که انتخاب های محتمل تر اول باشند یا آخر وجود ندارد. در هر دو صورت خوانش تمامی انتخاب ها توسط نرم افزار سازمان سنجش پزشکی صورت می گیرد. چنین مسائلی که پیشتر بحث شد، در عین حالی که داوطلب را دلگرم می کند، این سوال را به ذهن او می آورد که انتخاب هایی که شانس قبولیش در آن ها بیشتر است را در کجای برگه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خود وارد کند؟!

پس مهمترین مطلبی که باید روشن شود، چگونگی مشخص کردن ترتیب انتخاب ها در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می باشد :

از اینجا شروع می کنیم که یک داوطلب برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، می باید این نکته را متصور شود که به جای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت قرار است دانشگاه های مورد علاقه خود را بر اساس کیفیت، هزینه، مسیر و غیره به ترتیب لیست کند. اولین دانشگاه انتخاب شده از نظر داوطلب بهترین دانشگاه خواهد بود، سپس این دانشگاه می باید از لیست کد رشته های منتشر شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت حذف شود و پس از آن این کار تا جایی ادامه پیدا کند که تمامی کد رشته هایدفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98 حذف گردد.

داوطلب عزیز شما با این اقدامتان، لیستی را تهیه کرده اید که در آن از تمامی شانس خود استفاده کرده و همه گزینه ها را درون لیست انتخاب هایتان جای داده اید و در آینده به طور مثال اگر در انتخاب 25 خود قبول شدید، حسرت آن را که شانس قبولی در یک مکان و رشته بهتر را داشته اید نخواهید خورد و به خود یادآور خواهید شد که انتخاب 25 از تمامی انتخاب هایی که در پایین تر از آن قرار دارد بهتر بوده و بیشتر مورد پسندتان بوده است !

داوطلبان عزیز می توانند از روش زیر برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خود بهره برده و آن ها را به صورت زیر مرتب نمایند؛ در ابتدا انتخاب های ایده آل و رویایی، در میانه انتخاب های منطقی و در انتها انتخاب های بدبینانه.

در ادامه به توضیح کامل انتخاب های کم و بیش ایده آل و رویایی ، منطقی و بدبینانه می پردازیم :

در این جا باید متذکر شویم که داوطلب این رشته ها قبل از همه نیازمند آمار قبولی های سال گذشته می باشد. در ادامه مفصلا توضیح داده خواهد شد که تا چه اندازه و تا چه زمانی استفاده از این آمارها قابل اعتماد خواهد بود، اما با نگاه به چندین کارنامه نهایی قبولی داوطلبین سال های قبل به آسانی می توان متوجه شد که محدوده تقریبی قبولی رتبه خود، چه دانشگاه هایی خواهند بود. این کار صرفا به خاطر کاهش از انتخاب های ایده آل و انتخاب های بدبینانه است. نکته جالب توجه و مهم در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، نامحدود بودن تعداد انتخاب ها می باشد، بدین صورت که هر شخص توانایی این را دارد که تمامی رشته محل های مورد نظر خود را بدون محدودیت و معذوریت در برگه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خود وارد نماید. راه حلی که به شما نیز پیشنهاد می کنیم به همان صورتی است که برای داوطلبین حالت اول ذکر کردیم، بدین صورت که اولین دانشگاه باید مورد علاقه ترین دانشگاه باشد و این روند تا انتخاب آخر پیش رود.
یکی از نکات راه گشایی که می توان در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به آن اشاره کرد، این است که تا حد امکان همه انتخاب هایتان را پر کنید. انتخاب بیشتر در برگه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، همراه با شانس بیشتر قبولی خواهد بود. زیرا زمانی که شما تنها به تعداد کمتری کد رشته محل ها را انتخاب کنید عملا شانس قبولی خود را در دیگر کد رشته ها از دست داده اید، بنابراین عاقلانه و منطقی است که انتخاب های بیشتری را در برگه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، وارد نمایید.

چند نکته در مورد کارشناسی ارشد وزارت بهداشت :

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98 یا همان ارشد پزشکی در اواخر خرداد ماه هر سال برگزار می شود که  از سوی مرکز سنجش وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. به طور معمول زمان ثبت نام این آزمون از اواسط بهمن ماه تا اواسط اسفند ماه هر سال است و زمان ویرایش مدارک کارشناسی ارشد پزشکی طی ۳ روز تا یک هفته در اواخر اسفند ماه صورت می گیرد. زمانی را که برای ویرایش مدارک مورد تایید ثبت نام ارشد وزارت بهداشت در نظر گرفته اند می تواند فرصتی باشد برای کسانی که از ثبت نام در این آزمون جای مانده اند . آگاهی از منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نقش به سزایی را در موفقیت شما ایفا می کند .

کانال اطلاع رسانی انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کانال اطلاع رسانی انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

مطالب مرتبط :

نحوه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت  

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت