مراحل اخذ معافیت کفالت مادر – کمیسیون معافیت کفالت مادر

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

جهت کسب اطلاع از مراحل اخذ معافیت کفالت مادر و  چگونگی استفاده از این طرح و تکمیل مدارک خود با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس فقط با شماره 02170707024 و یا 02170707028 پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

 

مشاوره مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر شرایط خاصی دارد که هر فرد مشمولی که می خواهد از این شرایط استفاده کند باید آن را بداند و طبق آن مدارکش را تکمیل کرده و مرحله به مرحله کارش را پیش ببرد.

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

کمیسیون معافیت کفالت مادر

شرایط اصلی و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

اگر مادر بخواهد مجدد ازدواج کند می توان معافیت کفالت مادر گرفت.

مشاوران ایران تحصیل مشاوره دقیقی در این زمینه به شما خواهند داد و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر را به شما توضیح خواهند داد.

سازمان نظام وظیفه ناجا به هر فردی که دارای شرایطی باشد که در آیین نامه آن آمده است معافیت کفالت مادر را صادر می کند .

در حال حاضر شرایط خدمت نظام وظیفه به گونه ای شده است که برای جوانان روزهای سخت و راهی دشوار تلقی می گردد و هر طور شده دوست دارند از رفتن به خدمت سربازی اجتناب کنند. برای گرفتن معافیت مشاوران ما به مشمولین مشاوره تخصصی سربازی ارائه خواهند کرد و به کلیه سوالاتی که دارند پاسخ خواهد داد.

 

شرایط اصلی و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

هر فردی که بخواهد معافیت کفالت مادر خود را بگیرد باید دو شرط اصلی را رعایت کند . اول آن که مادرش فاقد همسر باشد. یعنی یا پدرش فوت کرده باشد و یا مادر از همسرش جدا شده باشد . یعنی سرپرستی نداشته باشد.

شرط دوم این است که متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد.

معافیت کفالت مادر کمی راه دشواری دارد اما با توجه به راهنمایی های مشاورین ایران تحصیل این راه دشوار را می توان هموار کرد و سریع تر به مقصود مورد نظر رسید.

رعایت زمان مشخص شده در آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر بسیار حائز اهمیت می باشد . یعنی مادری که از همسرش جدا شده باشد به فرد مشمول برای این شرایط معافیت موقت داده می شود و اگر تا 30 ماه بعد از طلاق و یا فوت پدر مشمول ادامه داشته باشد ،‌پس از گذشت 30 ماه چنانچه مادر فاقد سرپرست باشد ، معافیت موقت وی به معافیت دائم تبدیل خواهد شد .

این شرط تنها در این صورت مورد قبول خواهد بود که مادر 30 ماه و بیشتر باید شرایط خودش را حفظ کند و بدون سرپرست باشد و فرد 18 سال را رد کرده باشد تا بتواند معافیت کفالت مادر دریافت کند . در غیر این صورت معافیت دائم به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.

حال در ادامه این بخش می پردازیم به این موضوع که برای گرفتن معافیت کفالت مادر چه مراحلی را باید طی نمود؟

اثبات فاقد همسر بودن مادر اولویت می باشد و بعد سن مشمول که 18 سال باشد.

در مرحله بعد بایستی برگه شماره یک دفترچه نظام وظیفه را تکمیل کند.

سوم آنکه کپی شناسنامه ( تمامی صفحه ) و کارت ملی خود را به همراه داشته باشد.

کپی آخرین مدرک تحصیلی و برابر اصل شده توسط اداره ثبت اسناد.

برگ تکمیل شده واکسیناسیون یا همان برگ شماره 4 دفترچه اعزام به خدمت نظام وظیفه

اگر فرد مشمول در حال انجام خدمت سربازی باشد باید یک گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی خود نیز تهیه کند.

برگ شماره یک دفترچه نظام وظیفه یا همان برگ استعلام وضعیت خود مشمول که نشان می دهد تا کنون به خدمت سربازی اعزام شده است یا خیر

کپی شناسنامه پدر ،‌ مادر ،‌ برادران یا خواهران در صورت وجود .

همچنین فرد مشمول باید برگ شماره 5 نظام وظیفه را نیز پر کرده باشد که همان برگ معاینه پزشکی اولیه برای خود است که نشان می دهد فرد از لحاظ جسمی سالم می باشد یا خیر.

این موارد از جمله مراحل اخذ معافیت کفالت مادر می باشد که در مرحله اول و برای ارائه به کمیسیون معافیت کفالت مادر باید ارائه داد.  در ادامه آن از دیگر مراحل اخذ معافیت کفالت مادر می توان به ارائه طلاق نامه یا گواهی فوت پدر ،‌ اثبات نمودن فاقد سرپرست بودن مادر نیز اشاره کرد.

یکی دیگر از مراحل اخذ معافیت کفالت مادر می توان به این اشاره کرد که از طرف نظام وظیفه تاریخی به متقاضی اعلام می شود که در این تاریخ فرد باید خودش را به نظام وظیفه معرفی کند و به سوالات آنان پاسخ دهد.

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر با توجه به پرسش های شما و پاسخ های مشاوران ایران تحصیل می توان به راحتی طی شود و شما معافیت کفالت خود را دریافت کنید.

اگر مادر بخواهد مجدد ازدواج کند می توان معافیت کفالت مادر گرفت؟

برای پاسخ به این سوال این را باید گفت که اگر مادر بخواهد ازدواج کند اگر قبل از موعد 30 ماه این کار را انجام دهد ،‌ معافیت موقت باطل شده و دیگر تبدیل به معافیت دائم نمی شود. به همین خاطر برای ازدواج باید صبر کند تا موعد 30 ماه به اتمام برسد و بعد اینکار را انجام بدهد.

اما شرایط خاصی نیز دارد که گمان می کنید تغییری در روند مراحل اخذ معافیت کفالت مادر می گذارد با تماس حاصل کردن با مشاوران ما می توانید به آن ها دست یابید.

همچنین اگر پدری مفقود الاثر باشد و یا در حبس باشد نمی توان برای معافیت کفالت مادر اقدام کرد و به این شرایط معافیت کفالت مادر تعلق نخواهد گرفت.

 

جهت کسب اطلاع از مراحل اخذ معافیت کفالت مادر و  چگونگی استفاده از این طرح و تکمیل مدارک خود با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس فقط با شماره 02170707024 و یا 02170707028 پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

 

کانال مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

کانال مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

مطالب مرتبط :

مدارک لازم برای اخذ معافیت های کفالت

مشاوره تخصصی نظام وظیفه

معافیت فرزندان ایثارگر

امریه سربازی

معافیت پزشکی سربازی

معافیت کفالت مادر مطلقه

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر از سازمان نظام وظیفه