دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97

یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل کنکور سراسری 97 مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 97 است و داوطلبان عزیز می بایست برای انجام انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 را به دقت مطالعه نمایند. بعد از برگزاری کنکور سراسری، داوطلبان منتظر نتایج کنکور سراسری می مانند. داوطلبانی که حد نصاب نمره کل را اخذ نمایند مجاز به انتخاب رشته کنکور می شوند و باید با  مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 ، اقدام به انتخاب رشته نمایند. در سایت سازمان سنجش برای هر گروه آزمایشی، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 بصورت جداگانه منتشر می شود که در این مقاله دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 هر گروه آزمایشی را قرار می دهیم.

داوطلبان گرامی به جهت حساس بودن انتخاب رشته کنکور، پیشنهاد می کنیم با مرکز مشاوره کنکور ایران تحصیل تماس بگیرید تا مشاوران ایران تحصیل مراحل انتخاب رشته شما را به بهترین شکل انجام دهند.

شماره  02170707028 و در صورت شلوغی خطوط 02170707024  پاسخگویی 8 صبح الی 1 شب

کنکور سراسری هماند یک ماراتن حساس است که مرحله پایانیش (مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97  و انتخاب رشته) سرنوشت داوطلب را تعیین می کند. انتخاب رشته کنکور سراسری جدا از انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 انجام می گیرد. داوطلبان در گروه های مختلف ( ریاضی-تجربی-انسانی-هنر و زبان های خارجه) می توانند 150 کد رشته را که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 درج گردیده، انتخاب نمایند. دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 مشول سه بخش : توضیحات – جداول و پیوست ها است که هر کدام توضیحات مخصوصی دارد.

بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97

در بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 به مواردی چون : توضیحات _ شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو  _ کارنامه آزمون سراسری _ کارنامه اولیه _ گزینش دانشجو و در آخر انتخاب رشته کنکور سراسری پرداخته شده است. این موارد در بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97  آورده شده است :

  • سهمیه های کنکور سراسری 97
  • تعهد تحصیل رایگان سهمیه های مختلف در کنکور
  • تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور 97
  • نحوه گزینش بومی در استان های مختلف
  • دسته بندی رشته های تحصیلی طبق سهمیه بومی گزینی
  • تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 97
  • شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در : رشته ها _ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
  • توضیحاتی در رابطه با بخش های مختلف کارنامه اولیه
  • راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 97

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور 97

این بخش از دفترچه انتخاب رشته کنکور به معرفی مواردی چون : معرفی رشته ها _ معرفی دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی و پیام نور (به ترتیب الفبا) پرداخته است.

همانطور که می دانیم دانشگاه های کشور به دو طریق با کنکور و بدون کنکور (از طریق سوابق تحصیلی) دانشجو می پذیرند.

دوره های دانشگاهی به 8 دوره تقسیم می شوند و دانشجویان بر اساس شرایطی که دارند در هر کدام از این 8 دوره شرکت می کنند. : دوره روزانه _ دوره شبانه _ دوره ظرفیت مازاد _ دوره پردیس خودگردان (دوره بین الملل سابق) _ دوره پیام نور _ دوره مجازی دانشگاه های دولتی _ دوره غیرانتفاعی و دوره مجازی دانشگاه های غیرانتفاعی

جدول زمان بندی انتخاب رشته کنکور تا اعلام نتایج کنکور سراسری

انتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان نیمه دوم مرداد
اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص هفته اول شهریور
اعلام نتایج نهایی آزمون نیمه دوم شهریور
استقرار کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ بر روی سایت سازمان هفته اول مهر
اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز هفته آخر مهر

 

بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور 97

در بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور مواردی چون جداول _ ضوابط عمومی و اختصاصی رشته ها و پذیرش دانشگاه ها مطرح شده است.

برای انتخاب رشته صحیح و دقیق باید کد رشته های انتخابی خود را به دقت بر اساس اولویت بندی شرایط خود رشته های تحصیلی پر متقاضی و رشته های مورد علاقه و شهر ها و محل های دانشگاهی دقت کافی را داشته باشید . همان طور که مطلع هستید فرایند انتخاب رشته کمی پیچیده است و باید فرایند انتخاب رشته را تا درج  کد پانزده رقمی ادامه دهید کد انتخاب رشته را به خاطر داشته باشید . متقاضیان شرکت در دانشگاه های آزاد باید به این نکته توجه کنند که سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد متفاوت است و داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سامانه azmoon.org مراجعه نمایند .

شما داوطلبان گرامی می توانید دفترچه انتخاب رشته کنکور را از طریق اینترنت و با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org دانلود کنید. البته در این مقاله دفترچه انتخاب رشته کنکور را در تمامی گروه های آموزشی قرار داده ایم.برای اطلاع از تاریخ و زمان انتخاب رشته کنکور سراسری و اطلاع از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری97 -98 می توانید در کانال تلگرام ایران تحصیل عضو شوید.

 دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 (گروه آزمایشی علوم انسانی)

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 (گروه آزمایشی ریاضی)

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 (گروه آزمایشی هنر و زبان)

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 (گروه آزمایشی تجربی)

شما داوطلبان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری می توانید با شماره مرکز مشاوره کنکور ایران تحصیل 02170707028 تماس بگیرید تا از مشاوره تحصیلی کنکور و یا انتخاب رشته کنکور بهره مند شوید.

مشاوران زبده و مجرب ایران تحصیل در رفع هرگونه ابهام در انتخاب رشته کنکور و یا دفترچه انتخاب رشته کنکور شما را راهنمایی می کنند.

کانال اطلاع رسانی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97

کانال اطلاع رسانی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97

مطالب مرتبط :

انتخاب رشته کنکور سراسری

مشاوره تحصیلی تلفنی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور