رشته فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی در چه دانشگاه‌هایی وجود دارد؟ شرایط فیزیوتراپی بدون آزمون دانشگاه آزاد چیست؟ بازار کار رشته فیزیوتراپی ؟درآمد رشته فیزیوتراپی چگونه است؟ آیا ارشد فیزیوتراپی بدون آزمون است؟ در سایت ایران تحصیل ،مشاورین پاسخ تمامی سؤالات شما را خواهند داد. در سال‌های قبل تنها پذیرش‌ها از طریق کنکور سراسری دانشگاه‌ های دولتی با آزمون انجام می شد. کم‌کم پس از آمدن دانشگاه آزاد تفاوتی که در پذیرش این دانشگاه با یکدیگر وجود داشت، موجب امیدی برای داوطلبانی که توانایی کسب رتبه در دانشگاه سراسری رانداشتند شد. کم‌کم دانشگاه آزاد پذیرش بدون آزمون را اعلام نمود و این خبر خوبی برای داوطلبینی بود که به دلایل متعدد توانایی پشت سر گذاشتن آزمون را نداشتند.تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور ضمن شرایطی اقدام به پذیرش در رشته‌های مختلف نموده‌اند.در این مورد لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود دارد . اگر به دنبال فیزیوتراپی بدون کنکور هستید ، و از بازار کار رشته فیزیوتراپی و درآمد رشته فیزیوتراپی آگاهی ندارید ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

جهت آگاهی از بازار کار رشته فیزیوتراپی و درآمد رشته فیزیوتراپی با شماره ی زیر تماس بگیرید

02170707028 پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته فیزیوتراپی 

فرقی نمی‌کند شما رشته فیزیوتراپی راشرکت کنید قبل از اینکه به این مسائل و شرایط آگاهی یابید، ابتدا بهتر است هدف خود را بشناسید و متناسب با هدف خود تصمیم بگیرید که آیا این رشته می‌تواند در آینده همان رشته‌ای باشد که من در آن موفق خواهم شد؟ بسیاری از داوطلبین بدون اینکه از شرایط این رشته از جمله درآمد رشته فیزیوتراپی و بازار کار رشته فیزیوتراپی آگاهی یابند و یا اینکه اطلاعات جامعی را در این مورد داشته باشند،سعی در انتخاب رشته صرفاً بر اساس رتبه لازم برای قبولی در فیزیوتراپی کسب‌شده می‌نمایند. اشتباه بزرگی است که داوطلبین به آن دچار می شوند و این اشتباه موجب انحراف مسیر وعدم موفقیت شما خواهد شد. صرفاً دانستن اینکه رشته فیزیوتراپی چیست؟ نمی‌تواند به شما برای شناخت،کمک‌کننده باشد. بهتر است از واحدها و دروس مرتبط با این رشته اطلاع لازم و کافی داشته باشید. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاع کامل یابید بهتراست با مشاورین ما در تماس باشید تا به شما کمک کنند با دید باز به انتخاب رشته و شناسایی رشته خود بپردازید. زیرا خصوصیات و توانایی‌های افراد با یکدیگر تفاوت دارند و این تفاوت موجب موفقیت‌های متفاوت در شما می‌شود.

رشته فیزیوتراپی در چه مقاطعی پذیرش دارد؟

رشته فیزیوتراپی با آزمون و یا بدون آزمون هر دو مقطع پذیرش یکسانی دارند. کنکور تجربی رشته‌های متفاوتی ازجمله پزشکی دارد و رشته فیزیوتراپی جزو رشته‌های پرطرفدارکنکورتجربی می‌باشد. در دانشگاه‌های ایران پذیرش این رشته در مقطع کارشناسی می باشد. اما امکان انتخاب رشته در مقطع ارشد فیزیوتراپی و همچنین دکتری وجود دارد. این نوید را می‌توانیم به شما که قصد ادامه تحصیل در این رشته رادارید،می‌توانید با داشتن کارشناسی در این رشته وارد بازارکار شوید.

رشته فیزیوتراپی چند واحد و چندترم است؟

برای برخی از داوطلبین که شاید خیلی از کنکور اطلاع دقیقی نداشته باشند،گمان می‌کنند که اگر در دانشگاه‌های بدون کنکور  فیزیوتراپی پذیرفته شوند، بین تعداد واحدها و تعداد ترم تفاوت وجود دارد. فرقی نمی‌کند مثلاً شما  ثبت نام  فیزیوتراپی بدون کنکور  انجام داده اید . تعداد ترم‌های فیزیوتراپی 7 یا 8 ترم است. و تعداد واحدهایی که برای گذراندن مقطع کارشناسی لازم است، 130واحد می‌باشد.دروسی که در رشته فیزیوتراپی خوانده می‌شود،دروس عمومی،دروس پایه،دروس اختصاصی و دروس کارورزی می‌باشد. اما چنانچه می‌خواهید اطلاعات جامعی در این رابطه کسب نمایید،بهتراست با مشاورین ما در تماس باشید تا با اطلاعات کامل را در این زمینه به شما بدهند و به شما برای انتخاب بادید بازتر کمک نمایند.

رشته فیزیوتراپی بدون کنکور با رشته‌های بدون کنکور چه تفاوتی دارد؟

در تمامی دانشگاه های آزاد دارای  فیزیوتراپی و کلیه دانشگاه‌هایی که بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می‌نمایند،هیچ تفاوتی به لحاظ انتخاب واحد، واحدهای خوانده شده در دروس وجود ندارد. تنها تفاوت در نوع پذیرش و شرایط ثبت‌نام است. داوطلبینی که قصد ادامه تحصیل در رشته ارشد فیزیوتراپی رادارند می‌توانند در دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پردیس ادامه تحصیل دهند .

ظرفیت و بازار کار رشته فیزیوتراپی 

 فیزیوتراپی دردانشگاه آزاد پذیرش ندارد. هیچ‌کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، اتاق عمل ، علوم آزمایشگاهی، مامایی، علوم تغذیه، هوشبری، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، دامپزشکی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و رادیولوژی در دانشگاه آزاد تهران غرب و هیچ دانشگاهی بدون کنکور دانشگاه آزاد پذیرش وجود ندارد. اما در دانشگاه‌های پردیس از بین دانشجویان درچند دانشگاه در کشور پذیرش وجود دارد. اگر می‌خواهید از این دانشگاه‌ها اطلاع یابید،با مشاورین ما در تماس باشید تا به شما کمک کنند شرایط پذیرش فیزیوتراپی را آگاهی یابید.

آیا می‌توان از رشته فیزیوتراپی به رشته پزشکی رفت؟

پزشک شدن آرزوی کلیه داوطلبین رشته تجربی است. اگر نتوانسته‌اید به این آرزو جامه عمل بپوشانید و وارد فیزیوتراپی و یا علوم آزمایشگاهی شده‌اید، این نوید را می‌توانیم به شما بدهیم که پس از اخذ مدرک کارشناسی در این رشته می‌توانید از طریق ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی راه پیدا کنید و به آرزوی خود در قبول شدن در رشته پزشکی جامه عمل بپوشانید. اگر می‌خواهید در این زمینه و شرایط این رشته آگاهی یابید،با مشاورین ایران تحصیل در تماس باشید. مشاورین ما همه روزه در خدمت‌رسانی به شما آماده هستند.اطلاع کامل از فیزیوتراپی بدون کنکور و تمامی رشته های دیگر را مشاورین ما به صورت کامل به شما اطلاع می دهند.

جهت آگاهی از بازار کار رشته فیزیوتراپی و درآمد رشته فیزیوتراپی با شماره ی زیر تماس بگیرید

02170707028 پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

کانال اطلاع رسانی رشته ی فیزیوتراپی

کانال اطلاع رسانی رشته ی فیزیوتراپی

 

مطالب مرتبط :

ثبت نام بدون کنکور رشته پرستاری

مامایی بدون کنکور 

 ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

شهریه فیزیوتراپی دانشگاه آزاد 

ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه آزاد  

 فیزیوتراپی بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه علمی کاربردی